Świadczenie Usług rozpocznie się od ‘Daty Rozpoczęcia Usługi’ i, o ile nie zostanie zakończone wcześniej zgodnie z warunkami Umowy, będzie obowiązywać przez Okres Początkowy. Po Okresie Początkowym (lub jakimkolwiek odnowionym Okresie obowiązywania) niniejsza Umowa obowiązuje przez kolejny Okres 12 miesięcy , chyba że jedna ze Stron przekaże drugiej Stronie pisemne zawiadomienie o nieprzedłużaniu niniejszej Umowy co najmniej 90 dni przed końcem Okresu początkowego (lub przedłużonego Okresu obowiązywania), w zależności od przypadku.
Opłaty za usługi płatne za odnowiony Okres obowiązywania muszą być w tej samej wysokości, jaka była płatna bezpośrednio przed wygaśnięciem poprzedniego Okresu obowiązywania, chyba że zostały zmienione zgodnie z sekcją ‘Zmiana opłat za usługi’. W celu uniknięcia wątpliwości, warunki, które będą miały zastosowanie po jakimkolwiek przedłużeniu, mogą różnić się od warunków, które obowiązywały bezpośrednio przed przedłużeniem i będą podlegać wszelkim Opłatom za usługi, jak określono w Części A. Szczegóły umowy.
Jeżeli Strona naruszy jakiekolwiek postanowienie niniejszej Umowy, druga Strona może:
Każda ze Stron może wypowiedzieć niniejszą Umowę w trybie natychmiastowym, jeżeli druga Strona:
Jeśli SmarTech IT rozwiąże niniejszą Umowę, Klient musi niezwłocznie zapłacić SmarTech IT całość wszystkich kwot należnych SmarTech IT zgodnie z niniejszą Umową.
Jeśli SmarTech IT rozwiąże niniejszą Umowę z jakiejkolwiek przyczyny określonej w sekcji Warunki rozwiązania , Klient nie jest uprawniony do zwrotu ani korekty jakiejkolwiek obowiązującej Opłaty przejściowej ani żadnych Opłat za usługi uiszczonych na rzecz SmarTech IT.
Jeśli Klient rozwiąże niniejszą Umowę z jakiejkolwiek przyczyny określonej w sekcji Warunki rozwiązania , Klient ma prawo do proporcjonalnego zwrotu jakiejkolwiek części Opłat za usługi, które zapłacił za Usługi świadczone po dacie rozwiązania.
Jeśli Klient rozwiąże niniejszą Umowę przed końcem początkowego Okresu obowiązywania (lub któregokolwiek odnowionego Okresu obowiązywania), Klient pobierze opłatę z tytułu rozwiązania w wysokości minimalnych miesięcznych Opłat za usługę za pozostałe miesiące obowiązywania Umowy.
Rozwiązanie niniejszej Umowy (bez względu na przyczynę) nie ma wpływu na żadne prawa ani podstawy działania przysługujące Stronie, która rozwiązuje niniejszą Umowę w dniu lub przed datą rozwiązania.
W Okresie obowiązywania SmarTech IT musi świadczyć Usługi na rzecz Klienta, a Klient musi uiszczać Opłaty za Usługi i wszelkie Opłaty Dodatkowe.
SmarTech IT będzie miało, według własnego uznania, prawo do wprowadzania zmian w Usłudze, pod warunkiem, że żadna taka zmiana nie spowoduje istotnej zmiany cech lub funkcjonalności Usługi i nie spowoduje istotnego pogorszenia Docelowych Poziomów Usługi.
SmarTech może wprowadzać poprawki lub dodawać ulepszenia do Systemu Zarządzania SmarTech IT w Okresie Obowiązywania. W miarę możliwości firma SmarTech IT poinformuje z wyprzedzeniem o wszelkich takich zmianach.
SmartTech-IT musi:
Klient musi:
Klient zabezpieczy i będzie bronić SmarTech IT przed wszelkimi roszczeniami, zobowiązaniami, stratami, szkodami, kosztami i wydatkami poniesionymi lub dochodzonymi od SmarTech IT w związku z wszelkimi konsekwencjami nieusuwania przez Klienta informacji i danych z takiego Elementu konfiguracji.
Jeśli Klient nie wypełni niezwłocznie któregokolwiek ze zobowiązań Klienta określonych w niniejszej Umowie, SmarTech-IT może, według własnego uznania, zawiesić świadczenie tej części Usług, której dotyczy niewykonanie lub odmowa Klienta, do czasu wypełnienia przez Klienta swoich zobowiązań.
Na żądanie Klient musi dostarczyć SmarTech IT uzasadnione dowody, że Klient posiada odpowiednie, opublikowane wytyczne i procedury dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy w odniesieniu do każdej Lokalizacji Klienta oraz że Klient posiada odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
O ile Strony nie uzgodniły inaczej, Klient nie może sprzedawać ani ponownie dostarczać Usług żadnej Stronie Trzeciej.
W przypadku, gdy SmarTech IT wymaga udostępnienia przez Klienta Materiałów stron trzecich w celu świadczenia Usług, Klient musi, o ile nie uzgodniono inaczej, uzyskać na własny koszt niezbędną licencję, zgodę, autoryzację, pozwolenie lub prawo użytkowania od odpowiednich Zewnętrzny właściciel lub licencjodawca.
Pilność i klasyfikacja wszystkich Incydentów Bezpieczeństwa muszą zostać uzgodnione zarówno przez SmarTech IT, jak i Klienta.
Firma SmarTech IT wymaga wyłącznego dostępu do wszystkich Pozycji konfiguracji w zakresie w celu monitorowania Pozycji konfiguracji i, w stosownych przypadkach, aktualizacji Pozycji konfiguracji.
Klient musi powiadomić firmę SmarTech IT o zmianach wymagań dotyczących dostępności i wydajności.
Kopie zapasowe plików konfiguracyjnych Elementu konfiguracyjnego są ograniczone do Elementów konfiguracyjnych zgodnych z Oprogramowaniem lub platformą do tworzenia kopii zapasowych plików Elementów konfiguracyjnych.
Klient musi zapewnić, że każdy sprzęt, sieć lub systemy Klienta podłączone do dowolnego Sprzętu, sieci lub systemów SmarTech IT i/lub używane do otrzymywania Usług są technicznie kompatybilne, podłączone i używane zgodnie z wszelkimi instrukcjami i/lub obowiązującymi procedurami bezpieczeństwa i ochrony do korzystania z takiego sprzętu Klienta lub zgodnie z zaleceniami SmarTech IT.
Jeśli jakikolwiek sprzęt, sieć lub systemy Klienta nie spełniają wymagań niniejszej sekcji, Klient musi powiadomić SmarTech IT i po powiadomieniu przez SmarTech IT odłączyć taki sprzęt, sieć lub systemy Klienta i, w
Smartech IT nie będzie ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek niespełnienie któregokolwiek z Docelowych Poziomów Usług lub innych zobowiązań określonych w niniejszej Umowie, jeśli niepowodzenie jest spowodowane naruszeniem przez Klienta jego zobowiązań wynikających z tej sekcji lub w inny sposób. Smartech IT nie udziela żadnej gwarancji w odniesieniu do współdziałania Sprzętu, sieci i/lub systemów SmarTech oraz jakiegokolwiek sprzętu, sieci lub systemów Klienta.
Smartech IT musi przeprowadzać planową konserwację Usług, w tym konserwację związaną z Oprogramowaniem oraz innym sprzętem i materiałami używanymi do świadczenia Usług, podczas okien serwisowych zgłoszonych przez Klienta.
Smartech IT musi powiadomić Klienta na piśmie z co najmniej 3 (trzema) Dniami Roboczymi przed planowaną konserwacją, wszelkimi związanymi z tym przerwami w świadczeniu Usługi oraz przewidywanym czasem ich trwania.
W przypadku Utrzymania Awaryjnego SmarTech IT:
Firma SmarTech IT zostanie zwolniona ze swoich zobowiązań wynikających z obowiązującej umowy o gwarantowanym poziomie usług na czas trwania konserwacji awaryjnej, a Klient wyraźnie wyłącza firmę SmarTech IT z odpowiedzialności za jakąkolwiek odpowiedzialność, straty i/lub szkody poniesione w okresie konserwacji awaryjnej.
W stosownych przypadkach Klient musi skonfigurować tunel wirtualnej sieci prywatnej (VPN) między odpowiednimi centrami danych Klienta a centrum danych SmarTech IT.
Smartech IT nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie docelowego poziomu usług wynikające z jednego lub więcej z następujących zdarzeń:
Usługi są świadczone zdalnie, a nie w siedzibie Klienta. Klient może zażądać, aby SmarTech IT wykonał Usługę w Lokalizacji Klienta, a SmarTech IT może, według własnego uznania, wyrazić na to zgodę. Jeśli SmarTech IT wyrazi na to zgodę, takie zobowiązania będą wykonywane za dodatkową opłatą i fakturowane zgodnie z sekcją Opłaty za usługi i warunki płatności .
Smartech IT może według własnego uznania wykorzystywać zasoby tymczasowo lub na stałe zlokalizowane w innych lokalizacjach SmarTech w celu świadczenia Usług.
Dane kontaktowe Service Desk, łącza i wymagania wstępne (jeśli dotyczy) są określone w Części A. Szczegóły umowy.
Następujące Opłaty będą naliczane jednorazowo jako Opłaty za usługę:
Powtarzające się Opłaty za usługi są określone w Części A. Szczegóły umowy. W przypadku wprowadzenia uzgodnionych zmian w Rejestrze uprawnień, SmarTech IT musi zafakturować Opłaty za usługi za korekty proporcjonalnie do końca bieżącego Okresu.
Smartech IT wystawi faktury za Opłaty za usługi określone w Części A. Szczegóły Umowy i musi wysłać każdą fakturę na adres podany w Części A. Szczegóły Umowy lub w inny sposób wskazany przez Klienta na piśmie. W stosownych przypadkach faktura za Opłatę przejściową zostanie wystawiona na początku Okresu obowiązywania. Jeżeli Klient kwestionuje fakturę w części, może odroczyć płatność tylko tej spornej części do czasu rozstrzygnięcia sporu.
Smartech IT musi wystawiać faktury za wszelkie Dodatkowe Opłaty, gdy wykonał odpowiednią pracę, dostarczył Usługi lub poniósł wydatki.
Opłaty za usługi określone w Części A. Szczegóły Umowy będą płatne przez Klienta od Daty Rozpoczęcia Usługi. W przypadku opóźnienia Daty Rozpoczęcia Usługi z winy Klienta, SmarTech ma prawo do rozpoczęcia fakturowania Klienta za Opłaty za Usługi ze skutkiem od 60 dni po Dacie Rozpoczęcia Usługi.
Klient musi uiścić Opłaty za usługę, wszelkie obowiązujące Opłaty przejściowe i wszelkie Opłaty dodatkowe w ciągu 30 dni od daty wystawienia faktury przez SmarTech IT.
Smartech IT może, przekazując Klientowi pisemne zawiadomienie o zmianie z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem, zmienić Opłaty za usługi:
Jeżeli Klient i SmarTech IT nie uzgodnią zróżnicowanych Opłat za Usługi w ciągu 30 dni od powiadomienia SmarTech IT, każda ze Stron może rozwiązać niniejszą Umowę za 30-dniowym pisemnym wypowiedzeniem drugiej Strony.
W przypadku nieuiszczenia przez Klienta jakiejkolwiek należności na rzecz SmarTech IT w terminie, SmarTech IT może, za 7 (siedmio) dniowym pisemnym wypowiedzeniem, zawiesić świadczenie całości lub części Usługi do czasu uregulowania przez Klienta wszystkich zaległych należności.
Jeśli dostęp do lub wymiana Elementu konfiguracji przez SmarTech IT wymaga specjalistycznego sprzętu i/lub dodatkowych zasobów w celu spełnienia wymagań prawnych lub bezpieczeństwa i higieny pracy, Klient poniesie Dodatkową Opłatę.
Usługi poza zakresem wykonywane w siedzibie Klienta będą podlegać dodatkowej opłacie.
Opłaty za usługi nie obejmują podatków, ceł i opłat nałożonych lub pobieranych w Polsce w związku ze świadczeniem Usług oraz podatku VAT. Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie nowe lub zmienione podatki, cła lub opłaty nałożone po Dacie rozpoczęcia świadczenia usług w związku ze świadczeniem Usług.
W Okresie obowiązywania SmarTech IT musi:
Smartech IT gwarantuje, że będzie świadczył Usługi w sposób należyty i profesjonalny oraz zapewni, że Usługi będą wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje do wykonywania Usług.
Klient gwarantuje, że posiada odpowiednie licencje, prawa i/lub tytuły do Elementów Konfiguracji, które są przedmiotem niniejszej Umowy.
Każda ze Stron gwarantuje, że:
Poza tym, co określono w tej sekcji niniejszej Umowy, SmarTech IT zrzeka się wszelkich oświadczeń i gwarancji (wyraźnych, dorozumianych, wynikających z ustawy lub innych) w odniesieniu do Usług świadczonych na mocy niniejszej Umowy. Niniejsze wyłączenie odpowiedzialności obejmuje wszelkie wyraźne lub dorozumiane gwarancje przydatności handlowej i przydatności do określonego celu oraz nienaruszania tytułu lub jakichkolwiek praw osób trzecich, w zakresie dozwolonym przez prawo.
Ta sekcja pozostanie w mocy po rozwiązaniu lub wygaśnięciu niniejszej Umowy.
Rejestr Uprawnień będzie podlegał ciągłym zmianom w miarę zmieniania, dodawania i usuwania Pozycji Konfiguracji zgodnie z procesami SmarTech IT.
W dowolnym momencie zarządzane elementy konfiguracji będą tylko takie, jak określono w systemie zarządzania SmarTech IT.
Bazowa lista Pozycji Konfiguracji jest określona w Rejestrze Uprawnień.
Zmiany na tej liście zostaną przechwycone i przejdą kontrolę zmian w ramach zarządzania zasobami usługi i konfiguracją.
Na żądanie SmarTech IT dostarczy Klientowi poprawiony Wykaz uprawnień.
Miesięczne Opłaty za Usługi obejmują Jednostki Serwisowe na okres obowiązywania niniejszej Umowy w celu obsługi Zgłoszeń Serwisowych, jak określono w Części A. Szczegóły Umowy. W przypadku wyczerpania przez Klienta liczby jednostek usług objętych cennikiem, Klient może zakupić dodatkowe Jednostki usług.
W przypadku późniejszego zakupu Jednostek Serwisowych Klient zobowiązany jest do zakupu minimalnej liczby 1 Jednostek Serwisowych.
Jeśli SmarTech IT, w swojej uzasadnionej opinii, nie będzie w stanie kontynuować skutecznego świadczenia Usługi dla Elementu konfiguracyjnego wycofanego z eksploatacji, SmarTech IT może, przekazując Klientowi pisemne powiadomienie z co najmniej 90-dniowym wyprzedzeniem, usunąć Element konfiguracyjny wycofany z eksploatacji Pozycja konfiguracji uprawnień. Po usunięciu firma SmarTech IT musi dokonać proporcjonalnej korekty Opłat za usługi.
SmarTech IT może zlecić podwykonawstwo części Usług takim osobom, które według własnego uznania uzna za niezbędne do wypełnienia zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy.
Strona Otrzymująca przyjmuje do wiadomości, że Informacje Poufne są poufne dla Strony Ujawniającej i nie są własnością publiczną.
Strona Otrzymująca zgadza się:
Niniejsze zobowiązania do zachowania poufności zachowują ważność przez okres 5 (pięciu) lat po wygaśnięciu lub rozwiązaniu niniejszej Umowy.
Zobowiązania te nie mają zastosowania do żadnych Informacji poufnych, które:
Każda ze Stron musi dołożyć takiej samej staranności, z jaką chroni własne Informacje Poufne o podobnym charakterze i wartości, ale w żadnym wypadku nie mniej niż rozsądny standard staranności.
W przypadku naruszenia przez Stronę Otrzymującą jakiegokolwiek zobowiązania do zachowania poufności, Strona Otrzymująca przyjmuje do wiadomości, że odszkodowanie może być niewystarczające i z zastrzeżeniem uznania sądu, Strona Ujawniająca może ograniczyć, poprzez nakaz sądowy lub podobny środek, wszelkie zachowanie lub groźbę zachowania które jest lub będzie stanowić takie naruszenie.
W ramach wykonywania niniejszej Umowy Klient może być zobowiązany do przekazania SmarTech IT Danych Osobowych dotyczących jego personelu, dyrektorów i funkcjonariuszy, agentów, podwykonawców, niezależnych kontrahentów lub innych osób.
W zakresie, w jakim jakiekolwiek Dane Osobowe są przekazywane do SmarTech IT przez Klienta, SmarTech IT ma prawo Przetwarzać Dane Osobowe Klienta w celu świadczenia wymaganych Usług. Takie Przetwarzanie będzie zgodne z obowiązującymi przepisami o ochronie danych w jurysdykcji, w której ma miejsce Przetwarzanie. We wszystkich okolicznościach Klient będzie traktowany jako Administrator Danych, a SmarTech IT jako Przetwarzający Dane. Klient gwarantuje, że przekazanie Danych Osobowych Klienta do SmarTech IT, jak również Przetwarzanie takich Danych Osobowych Klienta przez SmarTech IT będzie zgodne ze wszystkimi obowiązującymi Przepisami i regulacjami dotyczącymi ochrony Danych Osobowych.
W zakresie, w jakim Przetwarzanie Danych Osobowych Klienta przez SmarTech IT odbywa się zgodnie z instrukcjami Klienta lub może być uznane za zwyczajowe wykorzystanie do świadczenia Usług, Klient będzie bronić i zabezpieczać SmarTech IT przed wszelkimi roszczeniami, zobowiązaniami, stratami, oraz uzasadnionych wydatków poniesionych lub dochodzonych od SmarTech w związku z jakimkolwiek roszczeniem Strony Trzeciej związanym z Przetwarzaniem Danych Osobowych Klienta.
Każda ze Stron będzie przestrzegać przepisów antykorupcyjnych, w tym:
Bez ograniczeń do powyższego, żadna ze Stron nie będzie wręczać ani przyjmować łapówek określonych w Przepisach antykorupcyjnych ani innych niewłaściwych płatności ani zezwalać na ich wręczanie lub otrzymywanie w jej imieniu oraz wdroży i będzie utrzymywać odpowiednie procedury w celu zapewnienia, że takie łapówki lub płatności nie są przekazywane ani przyjmowane bezpośrednio lub pośrednio w jej imieniu.
Wszystkie prawa własności intelektualnej SmarTech IT, w tym między innymi takie prawa do Materiału SmarTech IT, pozostają wyłączną własnością SmarTech IT. W zakresie, w jakim może to okazać się konieczne, Klient zgadza się sporządzić wszystkie dokumenty, których SmarTech IT może zasadnie wymagać w celu zabezpieczenia i utrzymania Praw własności intelektualnej do Materiału SmarTech IT.
Wszystkie Prawa własności intelektualnej do Materiałów Klienta pozostają wyłączną własnością Klienta.
Wyłącznie na okres obowiązywania niniejszej Umowy, każda ze Stron niniejszym udziela drugiej ogólnoświatowej, niewyłącznej i niezbywalnej licencji na korzystanie z Materiału SmarTech IT lub Materiału Klienta (w zależności od tego, który ma zastosowanie) i tylko w zakresie niezbędnym do świadczenia przez SmarTech IT i Klienta do korzystania z Usług.
W żadnym wypadku Klient nie może kopiować, modyfikować, dekompilować, deasemblować, dezasemblować ani dokonywać żadnych adaptacji ani pochodnych, sprzedawać, odsprzedawać, przenosić, licencjonować, sublicencjonować ani dystrybuować Materiału SmarTech IT.
Z wyjątkiem odpowiedzialności za śmierć, obrażenia ciała, szkody materialne lub roszczenia z tytułu naruszenia praw własności intelektualnej osób trzecich, łączna odpowiedzialność SmarTech IT, niezależnie od tego, czy wynika z naruszenia umowy, zaniedbania lub jakiegokolwiek innego czynu niedozwolonego, naruszenia gwarancji na podstawie i odszkodowania lub statutu, w kapitale własnym lub w inny sposób, jest ograniczona do kwoty równej rocznym Opłatom za usługę zapłaconym przez Klienta w dniu udowodnienia powstania takiej odpowiedzialności.
Jeżeli SmarTech IT przyznaje Klientowi odpowiedzialność za roszczenie z tytułu naruszenia niniejszej Umowy, a Klient zdecydował się nie rozwiązywać niniejszej Umowy z powodu naruszenia niniejszej Umowy (lub nie ma prawa do jej wypowiedzenia), SmarTech może, według własnego uznania, zastosować całość lub część jakiejkolwiek kwoty uzgodnionej do zapłacenia Klientowi w wyniku takiego naruszenia jako kredyt na poczet przyszłych Opłat za usługi płatnych przez Klienta.
SmarTech IT nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za jakiekolwiek przypadkowe, pośrednie, szczególne lub wtórne straty lub szkody ani za utratę lub uszkodzenie danych, utratę możliwości korzystania, przychodów, zysków, wartości firmy, okazji, możliwości lub przewidywanych oszczędności, niezależnie od tego, czy wynikają one z naruszenia umowy, zaniedbania lub jakiegokolwiek innego czynu niedozwolonego, w ramach słuszności lub w ramach odszkodowania, gwarancji lub w inny sposób, niezależnie od tego, czy firma SmarTech IT była świadoma możliwości takiej straty lub szkody.
W najszerszym zakresie dozwolonym przez Prawo, Strony postanawiają wyłączyć wszelkie wyraźne lub dorozumiane gwarancje, oświadczenia, oświadczenia, warunki i warunki dotyczące SmarTech IT lub świadczenia Usług na podstawie tych warunków, które nie zostały wyraźnie określone w niniejszych warunkach, są wyłączone z umowy między Stronami.
SmarTech IT nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek niepowodzenie lub opóźnienie w świadczeniu Usług, jeżeli takie niepowodzenie lub opóźnienie jest bezpośrednim lub pośrednim skutkiem jakiegokolwiek działania lub nieprzestrzegania przez Klienta niniejszej Umowy.
W okresie obowiązywania niniejszej Umowy i przez 12 (dwanaście) miesięcy po jej rozwiązaniu przez którąkolwiek ze Stron, Stronie nie wolno zatrudniać ani zabiegać o zatrudnienie jakiejkolwiek osoby, która jest pracownikiem lub zleceniobiorcą drugiej Strony, która była zaangażowana przez większość ostatnich 6 (sześciu) miesięcy obowiązywania niniejszej Umowy w sprawach objętych niniejszą Umową.
Ta sekcja nie ma zastosowania, gdy:
Każda ze Stron uznaje, że ograniczenie określone w niniejszym punkcie jest w danych okolicznościach uzasadnione i niezbędne do ochrony uzasadnionych interesów każdej ze Stron.
Każda ze Stron dołoży wszelkich uzasadnionych starań w celu wspólnego rozwiązania sporu.
W przypadku powstania sporu, spór zostanie skierowany do kierownika projektu SmarTech IT i przedstawiciela Klienta w celu rozstrzygnięcia.
Jeżeli spór nie zostanie rozstrzygnięty przez kierownika projektu SmarTech IT i oficera łącznikowego Klienta w ciągu 5 (pięciu) Dni Roboczych od takiego skierowania zgodnie z sekcją Dyskusje między Stronami , spór zostanie skierowany do panelu („Panel”) w celu rozstrzygnięcia . Każda ze Stron wyznaczy przedstawiciela Panelu w ciągu 5 (pięciu) Dni Roboczych od skierowania sprawy do Panelu zgodnie z niniejszą sekcją.
Jeżeli spór nie zostanie rozstrzygnięty przez Zespół Orzekający w ciągu 10 (dziesięciu) Dni Roboczych od takiego skierowania, Zespół Orzekający w ciągu 3 (trzech) Dni Roboczych przekaże spór do rozstrzygnięcia Zespołowi składającemu się z dyrektora generalnego każdej ze Stron (lub jego lub jej kandydat) oraz członków Panelu („Panel Wykonawczy”).
Panel i Panel Wykonawczy określają własne procedury rozstrzygania sporów.
Decyzje Panelu lub Panelu Wykonawczego mogą być podejmowane wyłącznie za jednomyślną zgodą członków Panelu lub Panelu Wykonawczego, zależnie od przypadku.
Każda decyzja Panelu lub Panelu Wykonawczego jest wiążąca dla Stron.
Żadna ze Stron nie rozpocznie postępowania sądowego, chyba że Strony podjęły proces określony w sekcjach Stosowanie procedury , Dyskusje między Stronami , Odesłanie do Panelu/Zespołu Wykonawczego , a procesy te nie doprowadziły do rozwiązania sporu.
Przed rozstrzygnięciem sporu Strony będą nadal wykonywać swoje zobowiązania w zakresie, w jakim zobowiązania te nie są przedmiotem sporu.
Żadne z postanowień niniejszej sekcji niniejszej Umowy nie uniemożliwia Stronie wyboru wykonania zobowiązania będącego przedmiotem sporu.
Żadne z postanowień niniejszej sekcji niniejszej Umowy nie uniemożliwia którejkolwiek ze Stron ubiegania się w dowolnym momencie o pilny nakaz sądowy przeciwko drugiej Stronie.
Bez uszczerbku dla jakichkolwiek innych praw lub środków zaradczych, które mogą być dostępne na mocy prawa lub na mocy niniejszej Umowy, SmarTech IT może zawiesić świadczenie Usług:
Wszystkie obowiązujące Opłaty za Usługi w odniesieniu do Usług będą nadal obowiązywać przez cały okres zawieszenia zgodnie z sekcją SmarTech IT nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub niedogodności poniesione przez Klienta w wyniku zawieszenia w zakresie części Zawieszenie .
Warunki dołączone do lub stanowiące część zamówienia wystawionego przez Klienta nie stanowią części niniejszej Umowy.
Niniejsza Umowa podlega prawu Rzeczypospolitej Polskiej.
Niniejsza Umowa zastępuje wszelkie wcześniejsze umowy, uzgodnienia i zobowiązania pomiędzy Stronami i stanowi całość porozumienia pomiędzy Stronami w odniesieniu do jej przedmiotu.
Żadna zmiana niniejszej Umowy, w tym niniejsza sekcja, nie jest wiążąca dla Stron, chyba że została sporządzona na piśmie i podpisana przez upoważnionego przedstawiciela każdej ze Stron, o ile niniejsza Umowa nie stanowi inaczej. Pisemna akceptacja przez SmarTech pisemnego wniosku (w tym wniosku przesłanego pocztą elektroniczną) Klienta o zmianę Rejestru Uprawnień jest wiążąca dla obu Stron. Po uzgodnieniu zmiany firma SmarTech IT musi wydać poprawiony wykaz uprawnień.
Zawiadomienia skierowane do Strony lub przez Stronę doręczone osobiście uważa się za doręczone przez nadawcę i otrzymane przez adresata, gdy zostaną dostarczone do adresata: w przypadku przesyłki pocztowej 3 (trzy) Dni Robocze od daty wysłania włącznie; lub w przypadku faksu, po pomyślnym przesłaniu do adresata, pod warunkiem, że w przypadku przesłania w dniu, który nie jest Dniem Roboczym lub po godzinie 17:00 (czasu adresata), w Następnym Dniu Roboczym.
Żadne postanowienie lub zastosowanie któregokolwiek z postanowień niniejszej Umowy, które jest nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne w dowolnej jurysdykcji, nie wpływa na ważność, legalność ani wykonalność tego postanowienia w jakiejkolwiek innej jurysdykcji lub pozostałych postanowień w tej lub innej jurysdykcji .
Zrzeczenie się naruszenia niniejszej Umowy lub jakiegokolwiek prawa, uprawnienia, upoważnienia, dyskrecji lub środka zaradczego wynikającego z naruszenia lub niewykonania postanowień niniejszej Umowy musi mieć formę pisemną i zostać podpisane przez Stronę udzielającą zrzeczenia.
Strona może dokonać cesji niniejszej Umowy i wszelkich praw wynikających z niniejszej Umowy wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą drugiej Strony, pod warunkiem, że SmarTech IT może przenieść dowolne ze swoich praw lub obowiązków wynikających z niniejszej Umowy na dowolny podmiot stowarzyszony SmarTech IT bez uprzedniej pisemnej zgody Klienta.
W związku ze zmianami technologicznymi oraz dążeniem SmarTech IT do utrzymania jak najwyższej jakości Usług, w Okresie Obowiązywania może zaistnieć konieczność wprowadzenia poprawek lub ulepszeń Systemu Zarządzania SmarTech IT. Jeśli to możliwe, SmarTech IT poinformuje z wyprzedzeniem o wszelkich takich zmianach. Jeśli Zakres Usług zostanie koniecznie ulepszony lub rozszerzony w wyniku ulepszeń, zostaną one zaoferowane Klientowi na pozostałą część bieżącego Okresu obowiązywania bez dodatkowych kosztów, pod warunkiem, że SmarTech IT będzie oczekiwać, że nie zostanie wniesione żadne roszczenie o zmniejszenie Opłat za usługi za niewielkie ograniczenia zakresu wynikające z ulepszeń.
Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności wobec drugiej za skutki opóźnień lub niepowodzeń w jej wykonaniu, które są spowodowane Zdarzeniem Siły Wyższej.
Jeśli w stosunku do którejkolwiek ze Stron wystąpi jakiekolwiek Zdarzenie Siły Wyższej, które wpływa lub może mieć wpływ na wykonanie któregokolwiek z jej zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy, Strona ta niezwłocznie powiadomi drugą Stronę o charakterze i zakresie przedmiotowych okoliczności. Żadna ze Stron nie zostanie uznana za naruszającą niniejszą Umowę ani nie będzie w inny sposób odpowiedzialna wobec drugiej Strony z powodu opóźnienia w wykonaniu lub niewykonania któregokolwiek ze swoich zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy w zakresie, w jakim opóźnienie lub niewykonanie tego zobowiązania jest spowodowane Zdarzeniem Siły Wyższej, o którym powiadomiła drugą Stronę, a czas na wykonanie zostanie odpowiednio przedłużony.
Jeżeli wykonanie przez którąkolwiek ze Stron któregokolwiek z jej zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy jest uniemożliwione lub opóźnione przez Zdarzenie Siły Wyższej przez nieprzerwany okres przekraczający 30 (trzydzieści) dni, druga Strona ma prawo rozwiązać niniejszą Umowę za pisemnym wypowiedzeniem zainteresowanej Stronie, po czym wszystkie pieniądze należne do momentu rozwiązania niniejszej Umowy zostaną niezwłocznie wypłacone, a w szczególności Klient zapłaci SmarTech IT wszelkie zaległości w płatnościach.
SmarTech IT nie będzie ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek niepowodzenie lub opóźnienie w świadczeniu Usług lub jakiekolwiek nieosiągnięcie Docelowych Poziomów Usług, w zakresie, w jakim takie niepowodzenie, opóźnienie lub nieosiągnięcie jest bezpośrednim lub pośrednim skutkiem jakiegokolwiek działania lub zaniechania Klienta lub niewywiązanie się przez Klienta z któregokolwiek z jego obowiązków wynikających z niniejszej Umowy.
SmarTech IT nie ponosi odpowiedzialności za awarie docelowego poziomu usług wynikające z: